25 iulie 2025 - Primar

Analiza ZF. O piaţa înca „dependenta“ de canicula: consumul de îngheţata creşte, în special în zona premium, ceea ce atrage noi investiţii. „Variaţiile de temperatura pot avea un impact direct asupra vânzarilor. Trebuie sa ne adaptam rapid“

Autor: Madalina Dediu

Piaţa de îngheţată ar putea creşte în acest an pe fondul intere­sului tot mai mare al con­sumatorilor pen­tru a­cest tip de desert, in­clusiv în extra­sezon, mai ales că Româ­nia se află pe ultimele locuri în Europa la cantitatea de înghe­ţată consumată. Iar asta aduce cu sine mai multe investiţii, inclu­siv în fabricile mari, dar şi mici atelie­re de îngheţată sau gelato, ultimele fiind în ultimii ani o categorie care a prins tot mai mult, nu doar în marile oraşe, ci şi în loca­lităţi mai mici, arată o analiză ZF.

Piaţa de îngheţată ar putea creşte în acest an pe fondul intere­sului tot mai mare al con­sumatorilor pen­tru a­cest tip de desert, in­clusiv în extra­sezon, mai ales că Româ­nia se află pe ultimele locuri în Europa la cantitatea de înghe­ţată consumată. Iar asta aduce cu sine mai multe investiţii, inclu­siv în fabricile mari, dar şi mici atelie­re de îngheţată sau gelato, ultimele fiind în ultimii ani o categorie care a prins tot mai mult, nu doar în marile oraşe, ci şi în loca­lităţi mai mici, arată o analiză ZF.

„Piaţa îngheţatei rămâne într-o ten­din­ţă de creştere constantă la nivel internaţio­nal, iar în România se observă un interes tot mai pronunţat pentru produse de calitate superioară şi reţete dezvoltate atent. În 2024, cererea internă a urmat acest trend, iar sortimentele premium şi cele marcă privată au atras un segment tot mai mare de consumatori“, spun reprezentanţii Ice Dyp Balas din judeţul Timiş, unul dintre cei mai mari producători de îngheţată, cu afaceri de 117 mil. lei în 2024. Compania a investit anul trecut atât în logistică, cât şi în produc­ţie, iar reprezentanţii producătorului aşteaptă ca în acest an consumul să continue trendul ascendent. La rândul lor, reprezentanţii Unilever spuneau recent că piaţa de îngheţată din România se află pe un trend ascendent de câţiva ani.

Citește continuarea pe zfcorporate.ro