Reacţia unui producator local de haine la masurile fiscale anunţate de Guvern în pachetul 2: „E nevoie şi de promovarea produselor locale şi de sprijin concret pentru brandurile româneşti”
Autor: Georgiana MihalacheClaudia Ioniţă, o antreprenoare care a pornit în urmă cu 11 ani un brand românesc de haine – Couture de Marie, spune că a resimţit efectele comenzilor pe platforme din China în special, iar o taxă pe coletele din afara Europei ar putea echilibra competiţia. Ea aşteaptă însă măsuri de sprijin direct şi pentru brandurile[...]
Claudia Ioniţă, o antreprenoare care a pornit în urmă cu 11 ani un brand românesc de haine – Couture de Marie, spune că a resimţit efectele comenzilor pe platforme din China în special, iar o taxă pe coletele din afara Europei ar putea echilibra competiţia. Ea aşteaptă însă măsuri de sprijin direct şi pentru brandurile româneşti.
Ministrul Finanţelor Alexandru Nazare a anunţat că vrea o taxă pe fluxurile extracomunitare de colete sub valoarea de 150 de euro şi a subliniat că antreprenorii români au fost afectaţi de creşterea comenzilor online de pe platformele din afara Europei.
„Ca producător local, am resimţit efectele boom-ului platformelor precum Temu, Shein sau Trendyol – în special prin schimbarea aşteptărilor consumatorilor privind preţul. Aceste platforme practică preţuri extrem de mici, posibil prin volume uriaşe, producţie masivă şi uneori lipsa unor standarde clare de sustenabilitate sau calitate.
O taxă suplimentară de 25 lei pentru coletele din afara spaţiului european ar putea echilibra parţial competiţia şi ar încuraja consumul din surse locale sau europene, unde există reguli clare privind calitatea, siguranţa şi protecţia consumatorului.
Nu cred însă că doar o taxă rezolvă problema – e nevoie şi de educarea consumatorului, de promovarea produselor locale şi de sprijin concret pentru brandurile româneşti, astfel încât acestea să fie vizibile şi competitive. În final, clienţii trebuie să aleagă nu doar după preţ, ci şi după valoarea reală pe care o primesc: design original, calitate, durabilitate şi o economie locală sănătoasă.
În plus, un efect mai puţin vizibil, dar extrem de apăsător al acestor platforme este creşterea accelerată a costurilor de promovare online – astăzi plătim semnificativ mai mult pentru un click pe Facebook sau Google decât înaintea boom-ului lor”, a spus Claudia Ioniţă, fondatoarea brandului românesc de haine Couture de Marie.