Gabriel Eremia, Beko România: Noi exportam de foarte mulţi ani, aproape 4 mil. de produse pe an. Oamenii din celelalte sucursale pot sa-şi aleaga unde sa îşi puna vânzarile şi România este în top
Autor: Mircea NicaDiferenţele produselor fabricate în Germania şi fabricate în România încep să dispară, ceea ce înseamnă că brandurile româneşti încep să prindă tracţiune la nivel internaţional, iar România devine din ce în ce mai viziblă. „Nu mai văd diferenţe între made în Germany şi made in Romania. Mi se pare că ADN-ul românului a dovedit că[...]
Diferenţele produselor fabricate în Germania şi fabricate în România încep să dispară, ceea ce înseamnă că brandurile româneşti încep să prindă tracţiune la nivel internaţional, iar România devine din ce în ce mai viziblă.
„Nu mai văd diferenţe între made în Germany şi made in Romania. Mi se pare că ADN-ul românului a dovedit că este serios, că ştie să răspundă foarte repede. Noi exportăm de foarte mulţi ani, aproape 4 mil. de produse pe an. Oamenii din celelalte sucursale pot să-şi aleagă unde să îşi pună vânzările şi România este în top”, a spus Gabriel Eremia, director de marketing, Beko România.
Ce a mai spus Gabriel Eremia, director de marketing, Beko România:
► Mi se pare foarte mişto că în 2025 nu mai există domeniu în care să nu avem un brand românesc care să fie în top. Am reînceput să călătoresc mult prin prisma job-ului şi când văd un brand românesc în altă ţară, mi se pare absolut genial, mai puţin când nu ştiu că e brand românesc.
► Pentru cei care îşi permit să iasă din ţară, dacă în ţară am ajuns să fim top în toate categoriile, cred că next level este să împingem un pic şi în afară.
Din punctul meu de vedere, locul unde s-a născut şi a fost inventat acel brand. Acest lucru face un brand românesc, american etc. De exemplu, Apple proiectat în California, asamblat în China. Nu putem spune că e brand chinezesc.
În electrocasnicele made în România nu contează aşa de mult brandul.
► Afterservice-ul este important pentru că pe lângă produs, clientul are contact cu brandul tău în momentul în care ceva se strică. De exemplu, îmi renovez casa, am cumpărat o lustră de pe un site cunoscut din România. Mi-a venit lustra neambalată corespunzător, cu ambalajul rupt şi lustra desfăcută pe bucăţi aproape. Am încercat să dau de call-center, să primesc un retur, tot ce face un om normal. Mi-au răspuns după 5 zile, au zis că îmi dau discount de 20% la o achiziţie nouă şi nu am mai cumpărat de la ei. În schimb, ce am mai cumpărat de pe alte site-uri s-au dovedit a fi din Cehia şi cand mi-au greşit comanda mi-au răspuns în 4 minute şi mi-au trimis mail, tot foarte repede.
► Avem un studiu care arată că un client pleacă de la ideea că vor să cumpere un brand internaţional şi pleacă din magazin cu un Arctic. Am investit foarte mult în partea de design, tehnologie şi atunci arătăm modern, avem tehnologia acolo, deşi nu suntem un brand ieftin. Modernizarea brandurilor româneşti este foarte important. De exemplu, modul în care Dacia s-a rebranduit şi a crescut brandul este exemplul perfect de brand românesc.
► Alte exemple de branduri româneşti care au ieşit afară sunt Aqua Carpatica, Borsec, sunt foarte multe branduri, însă ce cred eu că lipseşte este acest, dialogul social în care brandurile care au ieşit afară să vină, să ne povestească şi nouă cum a reuşit şi să facem un dialog pe partea aceasta. Ştim că au ieşit afară, ştim câteva lucruri, dar nu este nimic care să ne spună de provocări. Poate ar trebui mai mediatizate aceste poveşti.