Ce s-a schimbat la legea RCA? „Pentru ca exista o presiune mare pentru implementarea directivei europene, am fost nevoiţi sa trecem legea în formula iniţiata de guvern în noiembrie 2023 fara a discuta sau a include vreun amendament“
Autor: Mircea NicaLegea RCA, care de ceva timp stă într-un sertar la Parlament, a ieşit la lumină fără a se modifica varianta iniţială formulată de guvern în noiembrie 2023 pentru a se evita riscul unui infringement prin netranspunerea unei directive europene. Ca şi atunci, discuţiile cu toţi actorii şi reprezentanţii pieţei asigurărilor erau în ideea de a veni cu amendamente pentru a corecta, stabiliza sau regla anumite derapaje ale acestei legi privind RCA, având în vedere problemele şi conflictele ultimilor ani în jurul acestui subiect.
♦Decizia din Parlament a fost de a trece Legea RCA în formula iniţiată de guvern în noiembrie 2023 pentru a evita un infringement♦Amendamentele care au venit peste acestea au fost separate şi puse pe pauză şi nu au fost nici măcar dezbătute sau votate♦În timp ce service-urile şi asigurătorii se acuză reciproc din cauza modificărilor care oricum nu vor trece, cel puţin acum, şoferii rămân în continuare calul de bătaie al tuturor neînţelegerilor dintr-o piaţă a asigurărilor obligatorii care de foarte mulţi ani ocupă o poziţie fruntaşă de interes când de fapt ar trebui să fie un segment de fundal al pieţei.
Legea RCA, care de ceva timp stă într-un sertar la Parlament, a ieşit la lumină fără a se modifica varianta iniţială formulată de guvern în noiembrie 2023 pentru a se evita riscul unui infringement prin netranspunerea unei directive europene. Ca şi atunci, discuţiile cu toţi actorii şi reprezentanţii pieţei asigurărilor erau în ideea de a veni cu amendamente pentru a corecta, stabiliza sau regla anumite derapaje ale acestei legi privind RCA, având în vedere problemele şi conflictele ultimilor ani în jurul acestui subiect.
Iulius Firczak, deputat şi membru al Camerei Deputaţilor din Parlament, a spus pentru ZF că amendamentele venite atât din partea brokerilor de asigurări, a asigurătorilor şi a altor actori ai pieţei nu au fost dezbătute, votate sau trecute
„Nu a trecut niciun amendament. Pentru că exista o presiune mare pentru implementarea directivei, am fost nevoiţi să trecem legea în formula iniţiată de guvern, fără a discuta sau a include vreun amendament. S-au anulat şi amendamentele propuse de Senat. Nu s-a dezbătut, nu s-a votat niciun amendament. Doream împreună cu ASF să reglementăm conflictul de interese între mandatar şi instituţia care face reparaţia. Nu se poate ca societatea care face reparaţia şi stabileşte preţul reparaţiei, să se ocupe şi de recuperarea de creanţe de la asigurător. Am vrut să reglementăm şi această situaţie în condiţiile în care despăgubirile plătite anual pe reparaţii ajung la 8 mld. lei“, a explicat Iulius Firczak.
Citește continuarea pe zfcorporate.ro