ZF ANALIZA. Paradoxul modei: românii sunt vazuţi drept pasionaţi de trenduri şi de modul cum arata, dar bugetele alocate pentru achiziţiile de moda nu ajung nici la jumatatea mediei europene şi sunt mai mici decât în Bulgaria ori Serbia
Autor: Cristina RoscaUn român cheltuieşte anual pe haine şi pantofi 375 de euro, o sumă de peste două ori mai mică decât media europeană, arată o analiză făcută de ZF pe baza datelor oferite de compania de cercetare de piaţă NIQ-GfK. De altfel, bugetul alocat de consumatorii locali este cel mai mic din Europa, dintr-un total de 25 de ţări analizate.
♦Într-adevăr, sumele alocate achiziţiilor de haine şi pantofi sunt direct proporţionale cu câştigurile totale, aşa că este normal ca românii să cheltuiască mai puţin decât elveţienii sau norvegienii, spre exemplu. Însă, bugetul este chiar sub cel din Bulgaria ori din Serbia, ţări mai puţin dezvoltate şi cu salarii mai mici.
Un român cheltuieşte anual pe haine şi pantofi 375 de euro, o sumă de peste două ori mai mică decât media europeană, arată o analiză făcută de ZF pe baza datelor oferite de compania de cercetare de piaţă NIQ-GfK. De altfel, bugetul alocat de consumatorii locali este cel mai mic din Europa, dintr-un total de 25 de ţări analizate.
„În medie, bugetul alocat pentru îmbrăcămite şi încălţăminte în Europa este de 772 de euro per capita. Totuşi, există diferenţe majore de la ţară la ţară. Spre exemplu, în Luxemburg suma ajunge la 1.777 de euro pentru fiecare locuitor al microstatului care devine astfel lider la cheltuielile de profil. La polul opus se află România, cu un buget de doar 375 de euro“, spun analiştii NIQ-GfK.
Trei ţări într-una
Ei mai adaugă că există diferenţe nu doar între state, ci şi în interiorul aceloraşi state. Este şi cazul României, despre care s-a spus în mai multe rânduri că e de fapt o ţară formată din trei ţări – Bucureştiul, marile oraşe (10 urbe) şi restul.
Citește continuarea pe zfcorporate.ro