5 noiembrie 2025 - Primar

ZF IT Generation. Start-up Update. MeetGeek.ai lanseaza agenţi AI care participa activ la şedinţe. Dan Huru: „Avem agenţi conversaţionali care pot ţine şedinţe în locul tau sau cu tine, ca un asistent“

Autor: Ioana Nita

Start-up-ul românesc MeetGeek.ai a lansat oficial „AI Voice Agents”, o nouă tehnologie care marchează trecerea de la un asistent AI pasiv, care înregistrează şi sumarizează şedinţele, la un participant activ care poate vorbi, pune întrebări relevante şi prelua sarcini în timp real. Această lansare reprezintă exact „pariul” pe „automatizare agentică” (Agentic Automation) pe care cofondatorul şi CEO-ul Dan Huru îl menţiona într-un interviu recent ca fiind motorul principal pentru atingerea ţintei de 10 milioane de dolari venit recurent anual (ARR).

Creşterea start-up-ului a fost exponenţială, ajungând de la aproximativ 10.000 de utilizatori acum doi ani la peste 600.000 în prezentPlatforma suportă peste 50 de limbi şi include detecţie automată a limbii vorbite, facilitând adopţia globalăModelul de business permite colaborarea în cadrul echipelor chiar dacă nu toţi membrii au o licenţă plătită, utilizatorii gratuiţi putând interacţiona cu înregistrările şi AI chat-ul.

Start-up-ul românesc MeetGeek.ai a lansat oficial „AI Voice Agents”, o nouă tehnologie care marchează trecerea de la un asistent AI pasiv, care înregistrează şi sumarizează şedinţele, la un participant activ care poate vorbi, pune întrebări relevante şi prelua sarcini în timp real. Această lansare reprezintă exact „pariul” pe „automatizare agentică” (Agentic Automation) pe care cofondatorul şi CEO-ul Dan Huru îl menţiona într-un interviu recent ca fiind motorul principal pentru atingerea ţintei de 10 milioane de dolari venit recurent anual (ARR).

Noua tehnologie, disponibilă pe Zoom, Google Meet şi Microsoft Teams, permite companiilor să configureze agenţi AI pentru sarcini specifice, cum ar fi un „AI Screen Recruiter” care susţine interviuri de angajare structurate, un „AI Lead Discovery Agent” pentru discuţiile cu potenţiali clienţi sau un „AI Scrum Master” pentru şedinţele zilnice de echipă. Pe lângă acestea, compania a lansat şi alte şabloane dedicate, cum ar fi AI Customer Success Agent, care ghidează sesiunile de evaluare cu clienţii şi identifică indicatori de retenţie, şi AI Meeting Copilot, care se alătură şedinţelor generale pentru a clarifica detalii şi a asigura respectarea agendei.

Potrivit companiei, lansarea marchează începutul „erei agentice a şedinţelor” (Agentic Era of Meetings), o tranziţie de la instrumente AI pasive, care doar observă şi documentează, la agenţi proactivi care participă şi acţionează.

Această dezvoltare rapidă a produsului a fost susţinută de o strategie de finanţare axată pe viteză. Deşi start-up-ul atinsese deja profitabilitatea la jumătatea anului trecut, a ales să ridice runda recentă de 1,6 milioane de euro de la investitori locali – Early Game Ventures, pentru a accelera capturarea pieţei, chiar dacă existau discuţii şi cu fonduri din SUA. „Am fost în discuţii cu mai multe fonduri, dar am ales să ne mişcăm foarte rapid şi asta a fost cea mai bună opţiune. Conta mai puţin suma exactă. Important este să reuşim să capitalizăm şi să capturăm o parte din piaţă destul de rapid, pentru că viteza în acest moment a fost mai importantă decât alte aspecte”, a explicat Dan Huru.

Această rundă de 1,6 milioane de euro este, tehnic, a patra rundă de finanţare a start-up-ului. Iar cu această nouă injecţie de capital, investiţiile totale atrase de MeetGeek.ai până în prezent se ridică la aproximativ 2,8 milioane de euro.

O piaţă importantă unde MeetGeek.ai a crescut accelerat este Brazilia. Succesul pe această piaţă non-anglofonă a fost susţinut de participarea la un accelerator din Portugalia şi de o strategie de localizare ţintită. „A fost o succesiune de evenimente. Mai întâi am ajuns organic. Am fost apoi şi parte a unui accelerator care a plecat din Portugalia şi prin acest accelerator am reuşit să creăm mai mult <<awareness>> pentru piaţa de acolo. Plus faptul că am adus colegi care vorbeau portugheză sau erau cu rădăcini în Brazilia şi atunci interacţiunea era mai localizată”, a detaliat Huru.

Capacitatea de a gestiona şedinţe în mai multe limbi este esenţială pentru strategia globală a companiei. „Avem peste 50 de limbi, un suport mult mai bun, nu numai de transcriere, dar şi de extragere a informaţiilor, cu autodetecţia limbii. Nu mai trebuie să setezi tu de mână, ci se prinde automat”, a menţionat cofondatorul Meetgeek.ai.

De asemenea, flexibilitatea tehnică a fost un factor cheie. Platforma are integrări native, dar are şi capacitatea de a se conecta la un ecosistem larg de aplicaţii folosite de clienţi. „Avem conectori cu aplicaţii intermediare prin care poţi să ajungi să conectezi MeetGeek cu peste 10.000 de aplicaţii”, a explicat Dan Huru.

Strategia de extindere nu se bazează pe deschiderea de birouri dedicate în cele peste 100 de ţări unde au clienţi, ci pe o abordare remote, axată pe segmentul „mid-market”. „Avem colegi care merg la birouri, dar sunt de cele mai multe ori co-working-uri, nu sunt birouri dedicate, nu suntem la acel nivel. Pentru noi, momentan, cel mai bun <<sweet spot>> este mid-market, şi ne ducem către enterprise. Mid-market înseamnă companii de la 50 la 500 de angajaţi, care se mişcă destul de repede, dar avem discuţii şi cu companii mai mari”, a conchis Dan Huru.