1 mai 2025 - Alegeri Parlamentare

Candidatii se dueleaza pe social media în ultima zi de campanie electorala. Cât au cheltuit pentru promovarea în online

Autor: Sorina Matei

Suntem în ultima zi de campanie electorală oficială. Mâine începe votul în diasporă pentru primul tur al alegerilor prezidențiale, iar candidații continuă să se dueleze pe platformele sociale. TikTok, Meta și Google continuă să joace un rol tot mai mare în scrutinele democratice în toată lumea, nu numai în România. Ca atare, candidații direcționează o[...]

  • Votul în diasporă începe pe mâine, 2 mai, ora locală 7.00. Se închide la 21.00.
  • Candidații au cheltuit 1,1 milioane de euro în promovare pe Facebook.
  • Crin Antonescu, Nicușor Dan și Victor Ponta au băgat cei mai mulți bani în social media.

Suntem în ultima zi de campanie electorală oficială. Mâine începe votul în diasporă pentru primul tur al alegerilor prezidențiale, iar candidații continuă să se dueleze pe platformele sociale. TikTok, Meta și Google continuă să joace un rol tot mai mare în scrutinele democratice în toată lumea, nu numai în România. Ca atare, candidații direcționează o mare parte din fonduri către „media alternative” – acolo unde informația ajunge direct la cetățean. Cât au cheltuit până acum candidații noștri în campania social media și cine este în top?

Cât au cheltuit candidații până acum?

Până acum, doar pe Facebook, unde există date, există un total de aproape 1,5 milioane de euro băgate de principalii candidații la președinție. Dar există același clasament și pe Facebook, în ceea ce privește cine bagă cei mai mulți bani, dar și pe Google. Pe TikTok, datele sunt destul de complicat de găsit. S-au băgat 1,1 milioane de euro. Crin Antonescu a băgat 360.000 de euro doar în promovare pe Facebook. Nicușor Dan a cheltuit și el 300.000, iar Victor Ponta a cheltuit 260.000.

Cea mai mică sumă a cheltuit-o George Simion, 14.000 de euro pe Facebook. Crin Antonescu, Nicușor Dan și Victor Ponta sunt noi în această cursă, de aici aceste diferențe uriașe.

George Simion, făcându-și în decembrie prima campanie, a considerat că nu mai are nevoie de o promovare atât de puternică pe Facebook. În ceea ce privește Google, sumele sunt mai mici, 300.000 de euro, dar clasamentul este același. Pe 24 aprilie, acum câteva zile, Crin Antonescu a băgat 45.000 de euro pe zi în YouTube. Sunt acele clipuri publicitare care apar atunci când urmărim ceva pe YouTube. Nicuşor Dana a cheltuit și el mai puțin. 52.600 de euro, iar Victor Ponta 22.000 de euro.

Principala luptă în ceea ce privește rețelele de socializare este pe TikTok, unde nu avem date.