7 septembrie 2025 - Primar

Business MAGAZIN. Cum pot creşte competenţele digitale ale profesorilor din mediul preuniversitar, o tema critica pentru învaţamântul viitorului

Autor: Stefan Stan

Într-o perioadă în care tehnologia avansează cu paşi rapizi iar învăţământul românesc este debranşat de realitate, dezvoltarea competenţelor digitale ale profesorilor din mediul preuniversitar devine un subiect nu numai actual, ci chiar presant. de Adina Rada, consultant, fondator Educaţie Digitală şi STEAM Învăţarea este influenţată de mulţi factori: mediul familial al elevului, abilităţile şi motivaţia.[...]

Într-o perioadă în care tehnologia avansează cu paşi rapizi iar învăţământul românesc este debranşat de realitate, dezvoltarea competenţelor digitale ale profesorilor din mediul preuniversitar devine un subiect nu numai actual, ci chiar presant.

de Adina Rada, consultant, fondator Educaţie Digitală şi STEAM


Învăţarea este influenţată de mulţi factori: mediul familial al elevului, abilităţile şi motivaţia. Dar cel mai important factor din cadrul şcolilor este predarea şi calitatea profesorilor şi a instructorilor, conform unei cercetări din 2018, OECD TALIS (Teaching and Learning International Survey – Organizaţia, pentru Cooperare şi Dezvoltare Economică, care se concentrează pe profesori de gimnaziu. Ansamblul de competenţe necesare pentru a fi un profesor eficient este extins şi complex.

Pe lângă cunoaşterea materiei şi a modului de predare a acesteia, profesorii trebuie să fie experţi în dezvoltarea copilului, managementul clasei, administraţie şi chiar psihologie şi să îşi actualizeze pachetul de cunoştinţe pe parcursul carierei. Din aceste motive, învăţământul este considerat o „profesie” mai degrabă decât un simplu „loc de muncă”. De asemenea, aşteptările de la liderii din educaţie au depăşit rolul lor tradiţional de administratori şi includ acum conducerea echipei, instruirea, crearea de parteneriate şi comunicarea eficientă cu părinţii şi alte părţi interesate. Dar „profesionalismul” profesorilor şi directorilor de şcoli variază în funcţie de ţară şi context şi poate fi influenţat atât de politici, cât şi de comportamentul profesorilor şi al liderilor şcolari înşişi, mai arată studiul.

Citiţi articolul integral peBusiness MAGAZIN