CEC Bank pentru afaceri româneşti, un proiect ZF & CEC. Bank Liviu Stoleru, CEO Symmetrica: Antreprenorii români pot transforma crizele în oportunitaţi şi concura cu jucatorii globali
Autor: Bogdan AlecuIndustria românească are resurse să ajungă la acelaşi nivel de performanţă cu marile companii internaţionale dacă antreprenorii au curaj şi viziune strategică, spune Liviu Stoleru, noul CEO al Symmetrica, producător de pavele şi borduri cu afaceri de 316 mil. lei în 2023.
♦Pentru prima dată în istorie, uzina Ford Otosan de la Craiova a depăşit producţia Dacia Mioveni două luni la rând, în iulie şi august 2025♦Cu 161.310 vehicule produse în primele opt luni ale anului, faţă de 185.490 la Mioveni, Ford recuperează din decalajul istoric♦Decalajul vine în condiţiile în care la Mioveni producţia este concentrată pe Duster şi Bigster, alături de Logan, în timp ce la Craiova sunt asamblate Puma, Transit şi Tourneo Courier, atât cu motoare termice cât şi electrice.
Uzina Ford Otosan de la Craiova a reuşit să depăşească, două luni consecutiv, producţia uzinei Dacia de la Mioveni, potrivit datelor Asociaţiei Constructorilor de Automobile din România (ACAROM). În iulie, Ford a fabricat 27.170 de vehicule faţă de 23.071 la Dacia, iar în august, perioada tradiţională de vacanţă şi mentenanţă, raportul s-a menţinut: 7.130 de unităţi la Craiova faţă de 5.213 la Mioveni.
Această performanţă marchează apogeul unei transformări spectaculoase începute în urmă cu 18 ani, când Ford Motor Company prelua fosta uzină Daewoo Automobile Craiova. De la modelele învechite Cielo şi Matiz, bazate pe tehnologia anilor ’90, fabrica a evoluat până la producţia celor mai moderne vehicule electrice din portofoliul Ford Europa.
În primele opt luni din 2025, uzina Ford Otosan a produs 161.310 vehicule, apropiindu-se de liderul tradiţional Dacia, care a asamblat 185.490 de unităţi.
Citește continuarea pe zfcorporate.ro