Constanţa, poveşti de pe litoral şi de dincolo de el – un proiect ZF susţinut de Banca Transilvania. Doi antreprenori vor sa puna România pe harta europeana a producţiei de echipamente pentru locuri de joaca. „Nu doar China, Turcia sau Polonia pot, ci şi noi“
Autor: Cristina RoscaGeoRge şi Roxana Toda au pornit la drum în antreprenoriat în 2011, ei ocupându-se iniţial de amenajări de parcuri publice, locuri de joacă profesionale, terenuri de sport şi cam tot ceea ce înseamnă agrement profesional. Treptat, s-au extins şi în zona de producţie. Iar planurile lor nu se opresc aici.
♦Compania Seaside Playgrounds SRL, care operează businessul, a închis 2024 cu afaceri de 17,8 mil. lei (3,6 mil. euro), similare celor din anul anterior.
GeoRge şi Roxana Toda au pornit la drum în antreprenoriat în 2011, ei ocupându-se iniţial de amenajări de parcuri publice, locuri de joacă profesionale, terenuri de sport şi cam tot ceea ce înseamnă agrement profesional. Treptat, s-au extins şi în zona de producţie. Iar planurile lor nu se opresc aici.
„Povestea noastră începe în 2011. Nu a fost o decizie uşoară să mergem pe acest drum, dar s-a dovedit a fi cea mai bună. A fost primul pariu antreprenorial important pentru amândoi. În cazul meu, inspiraţia de alege această direcţie a venit din familie, în special mama mi-a insuflat spiritul antreprenorial“, spune George Toda, cel care alături de soţia sa a înfiinţat businessul Waterboyz.
Anterior, el a lucrat în corporaţie. De fapt, când a pornit proiectul Waterboyz era director într-o bancă. O vreme a mers cu jobul şi cu businessul propriu în paralel, iar când a văzut că lucrurile funcţionează, a decis să se dedice 100% antreprenoriatului.
„Am simţit că lucrurile încep să funcţioneze cândva în 2016. Atunci s-a născut fiica noastră cea mare şi tot atunci am renunţat la job pentru a mă dedica 100% Waterboyz. În 2017 a apărut şi Start-up Nation şi, pentru că ştiam despre ce e vorba, am mers către el. Am furnizat peste 50 de proiecte pentru care am beneficiat de aceşti bani de la Start-up Nation. Şi înainte de acest program eram pe făgaşul cel bun. Aveam proiecte în derulare, montasem prin toată ţara tot felul de locuri joacă de interior, de exterior. Prinsesem rădăcini. Doar că atunci am explodat“, explică el.
În 2018, business-ul a crescut de circa cinci ori, arată datele publice.

Roxana Toda spune că ea a intrat direct în „pâine“, de pe băncile Facultăţii de Medicină. „Studiile mi-au oferit o formare, dar cred că drumul pe care l-am ales e mai potrivit pentru mine.“
Astăzi, Waterboyz se ocupă de amenajări de parcuri publice, locuri de joacă profesionale, terenuri de sport şi cam tot ceea ce înseamnă agrement profesional.
„Am început în 2011, cu o nişă pe care mai activăm şi azi, şi anume zona de echipamente profesionale gonflabile. Am pornit cu 10.000 de dolari împrumutaţi de la un prieten. Ne-am asumat un risc mare, dar am reuşit.“
De la începuturi în prezent
Primul proiect mai important a fost unul desfăşurat cu o companie din Constanţa. Împreună, au făcut un proiect pentru Lipton.
„Am montat ceva pe plaja de la Costineşti şi în apă. Era vorba de un parc acvatic măricel. Doar că a venit apoi o furtună şi tot proiectul a ajuns probabil până în Turcia.“
La început, antreprenorii s-au ocupat şi de operarea acestori proiecte. Fiind la malul mării, le era la îndemână să opereze în staţiuni, mai ales în Mamaia.
„Noi suntem din Constanţa. Treptat însă, ne-am dus către zona de distribuţie şi către montaj.“ Apoi, au mers către producţie, proiect al cărei iniţiator e Roxana.
„Realizăm structuri modulare de joacă. Mă refer la turnuri de căţărare, tobogane, leagăne. Vrem să punem România pe harta producătorilor europeni.“
Cei mai mari furnizori ai lumii sunt în Turcia şi China, dar există companii care produc şi în Europa. Nu e un drum uşor, spune Roxana Toda. Ai nevoie de multe certificări şi de multe acte.
„Atelierul nostru deja funcţionează, dar nu la capacitatea pe care ne-o dorim. Vorbim de mii de echipamente în domeniul acesta. Ori noi am mers pas cu pas. Am pornit cu turnuri de căţărare, am adăugat balansoare şi am tot avansat către produse mai complexe. În doi ani sperăm să vindem exclusiv producţie proprie. E un pas firesc pentru noi“, completează George Toda.
Ce urmează?
Pe viitor, poate în următorul deceniu, antreprenorii ţintesc piaţa europeană. România are şansa să fie un jucător important în domeniu, cred ei.
„Nu doar China, Turcia sau Polonia ştiu să producă, şi noi facem echipamente de calitate.“ Totodată, ei lucrează acum la o platformă de tip marketplace, care să conecteze business-urile şi clienţii din domeniul locurilor de joacă.
„Şi pe aceasta mi-ar placea să o extindem la nivel european“, explică Roxana Toda.
Mai exact, ei vor să conecteaze businessurile din domeniu cu clienţii – părinţi ori bunici – care caută locuri de joacă. Dar dincolo de asta, vor să aibă pe platformă şi alte servicii care pot fi necesare – de fotografie, cofetărie, animaţie, etc.
„Vrem să devenim un one-stop shop. Mai mult, ne dorim ca pe platformă să se poată face direct rezervări. Proiectul este deja gata, suntem în faza de înrolare a partenerilor. În România sunt peste 800 de spaţii fizice care se înregistrează ca şi locuri de joacă.“
Apropo de locuri de joacă, Waterboyz are cel puţin două proiecte pe lună, undeva la 25-30 pe an.
„Mă refer la cele medii şi mari“, explică George Toda.
Câteva cifre
Pentru un loc de joacă de interior – acum compania lucrează la unul de 1.200-1.500 mp în zona Constanţa -, de la idee şi proiectare până la predarea cheilor către client, durează până la şase luni.
„Lucrăm la mai multe proiecte în paralel. Avem undeva la 55 de oameni în echipă. Avem proiecte în toată ţara, unul foarte mare acum la Iaşi.“
Producţia este însă la Constanţa.
„De-a lungul istoriei noastre am investit milioane de euro în Waterboyz“, spune George Toda fără să ofere cifre exacte.
Compania Seaside Playgrounds SRL, cea care operează businessul, a închis 2024 cu afaceri de 17,8 mil. lei (3,6 mil. euro), similare celor din anul anterior.
„Anul acesta este unul de consolidare. Începutul lui 2025 a fost mai slab, am închis primul semestru pe minus, dar am început să recuperăm şi cred că vom depăşi anul trecut“, conchid ei.
George şi Roxana Toda au fost prezenţi în cadrul emisiunii Constanţa, poveşti de pe litoral şi de dincolo de el, un proiect ZF susţinut de Banca Transilvania.
