Cum a reuşit o tânara sa faca afaceri de aproape 400.000 de lei anul trecut cu un business de decor pornit la 20 de ani: „Am ştiut întotdeauna ca vreau sa fiu antreprenor şi am avut motivaţia sa le arat parinţilor mei, care sunt şi ei antreprenori, ca pot sa îmi fac şi eu un business al meu”
Autor: Alexandra MateiCristina Mauna, o tânără în vârstă de 23 de ani, studentă la Antreprenoriat, a pornit Eventis Decor acum trei ani, un business care se ocupă cu decorul pentru evenimente şi locaţii, iar până astăzi a strâns în portofoliu peste 200 de proiecte de decor. „Mereu am fost o persoană creativă. Acum termin Facultatea de Antreprenoriat,[...]
Cristina Mauna, o tânără în vârstă de 23 de ani, studentă la Antreprenoriat, a pornit Eventis Decor acum trei ani, un business care se ocupă cu decorul pentru evenimente şi locaţii, iar până astăzi a strâns în portofoliu peste 200 de proiecte de decor.
„Mereu am fost o persoană creativă. Acum termin Facultatea de Antreprenoriat, iar în primul an mi-am deschis un prim business cu rochii de vară. Simţeam că nu este ceea ce îmi place cu adevărat, nu făceam eu partea creativă, produsul final. Am ştiut întotdeauna că vreau să fiu antreprenor şi am avut motivaţia această să le arăt părinţilor mei, care sunt şi ei antreprenori, că pot să îmi fac şi eu un business al meu singură. Mi-am dorit să fiu independentă”, a spus ea.

Eventis Decor a pornit cu o investiţie de 600 de lei, bani care au mers către realizarea unui prim decor – o arcadă de baloane.
Investiţiile au crescut treptat, povesteşte antreprenoarea, iar tot câştigul din urma evenimentelor pe care le decora era reinvestit. Pentru ca Eventis Decor să poată continua, a fost nevoie de un depozit, o dubă şi un atelier în care Cristina să poată crea.
„Avem un atelier în Bucureşti şi vrem să deschidem şi un spaţiu pentru clienţi, în care să poată veni şi unde putem ţine şi workshop-uri”, a mai adăugat ea.
Echipa Eventis Decor, formată din cinci persoane, se ocupă astăzi de nunţi, botezuri şi petreceri, dar şi evenimente corporate sau decor pentru diverse cafenele, magazine sau chiar mall-uri, acestea din urmă fiind o altă direcţie a businessului.
„Cele mai mari locaţii cu care am lucrat au fost Teds Coffee, Tucano, dar şi mall-uri, precum Băneasa Shopping City. De asemenea, Mussete ne-a contactat pentru a decora toate magazinele din Bucureşti”, a menţionat tânăra.
Nunţile rămân însă o componentă importantă în business. Pentru o nuntă de 100 de persoane, exemplifică ea, decorul poate costa între 2.000 de euro şi 5.000 de euro. Pachetul pentru nunţi cuprinde aranjamente pentru mese, photo corner, panou welcome şi aşezarea meselor, grafica pentru meniuri, plicuri şi chiar invitaţii.

Cristina Mauna a urmat un curs de floristică şi alte două workshopuri, însă la început a învăţat foarte mult singură, din online. În viitor, ea îşi doreşte să se dezvolte în continuare şi să ducă businessul la nivel naţional.
„Îmi doresc ca Eventis Decor să aibă mai multe echipe în diferite oraşe ale României, fiecare echipă să aibă un conducător, iar eu să fiu implicată, doar că nu peste tot. Vreau să ajungem să facem minim 10-15 evenimente pe săptămână”, a mai spus ea.
Totodată, antreprenoarea îşi doreşte să dezvolte partea de tehnologie şi să o integreze în business. Ea se gândeşte la crearea unei aplicaţii care să îi ajute pe miri în procesul de planificare a nunţii.
Anul trecut, Eventis Decor a ajuns la o cifră de afaceri de 78.000 de euro, dublu faţă de 2023, iar profitul s-a situat la circa 50%. Anul acesta, fondatoarea aşteaptă afaceri de peste 100.000 de euro. „Trebuie neapărat să creştem echipa pentru a atinge acest target.”