Dragoş Damian, Terapia Cluj: Aţi auzit de Leon? Sorin Grindeanu, Ilie Bolojan, Dominic Fritz şi Hunor Kelemen, pentru câteva clipe nu va mai gândiţi la formarea guvernului şi la pachetul fiscal. Aţi auzit de Leon?
Autor: Dragos DamianLeon este cea mai buna veste a primei jumătăţi de an. Iată ce spun site-urile zf.ro şi gadget.ro: ”Trenul automotor Leon, primul Diesel Multiple Unit (DMU) construit integral în România după cel de-al Doilea Război Mondial, este proiectat şi realizat de Electroputere VFU Paşcani, companie membră a Grampet Group, cu o tradiţie de peste 155[...]
Leon este cea mai buna veste a primei jumătăţi de an. Iată ce spun site-urile zf.ro şi gadget.ro:
”Trenul automotor Leon, primul Diesel Multiple Unit (DMU) construit integral în România după cel de-al Doilea Război Mondial, este proiectat şi realizat de Electroputere VFU Paşcani, companie membră a Grampet Group, cu o tradiţie de peste 155 de ani în producţia şi reparaţia de material rulant.
Proiectat şi realizat împreună cu 180 de ingineri şi tehnicieni, trenul automotor Leoneste compus din trei vagoane, are o capacitate de 155 de locuri pe scaune şi este dotat cu aer condiţionat, spaţii pentru bagaje mari şi biciclete, ferestre panoramice, izolaţie fonică şi toaletă ecologică adaptată persoanelor cu dizabilităţi.
Fabrica de la Paşcani, fondată în 1869, astăzi membră a Grampet Group, este specializată în fabricarea, modernizarea şi întreţinerea vehiculelor feroviare de călători şi marfă.
Trenul automotor Leon a parcurs cu succes peste 30.000 de kilometri în diverse teste şi pentru a primi certificarea CE obligatorie. Acesta foloseşte Power-Pack-uri MTU eficiente din punct de vedere al consumului de combustibil, respectă normele de poluare III B şi atinge o viteză maximă de 120 kilometri / oră.
Gândit pentru transport regional, Leon ar putea ajunge în curând şi pe magistralele feroviare din România”.
Aşadar, ingineri, tehnicieni, maiştrii şi muncitori români, dintr-o fabrică înfiinţată în 1869, un pic după Mica Unire (nu este ctitorie Nicolae Ceauşescu, de data asta n-o să mă înjure nimeni că sunt un moş comunist), au construit de la zero primul tren automotor românesc de după 1945. În loc să dea jos fabrica şi să înalţe în locul ei un cartier cu blocuri, o clădire cu birouri sau un mall cu importuri, aşa cum s-a întâmplat cu zeci de fabrici, uzine şi combinate din România care au fost puse la pământ, proprietarii au modernizat, tehnologizat şi operaţionalizat compania.
Sorin Grindeanu, Ilie Bolojan, Dominic Fritz şi Hunor Kelemen, suntem unde suntem pentru că ne-am dezindustrializat, nu mai producem mai nimic în România, iar companii de genul celor care l-au construit de Leon nu sunt ajutate de nimeni. Daca Leon era construit în Germania Deutsche Bahn contracta fără licitaţie primele 100 de garnituri şi facilita exportul următoarelor 100.
Am mai spus asta şi am s-o repet mereu. O ţară nu poate fi puternică şi respectată dacă ea creşte din inflaţie şi consum de importuri, imobiliare şi divertisment.
O ţară nu poate fi puternică şi respectată dacă a rămas fără fabrici, uzine şi combinate.
O ţară nu poate fi puternică şi respectată când se afla în top 10 ţări cu cel mai mare deficit de balanţă comercială într-o perioada în care chiar nu este bine să fi într-un un astfel de top.
O ţară nu poate fi puternică şi respectată dacă nu investeşte în educaţia din licee şi facultăţi tehnice. În inginerie.
În următorii 10 ani avem obligaţia să inversăm acest parcurs al deşertificării industriale şi să lansăm un proiect de reindustrializare, fabrici, uzine şi combinate, cât vezi cu ochii. Mâncare, chimie, energie şi apărare – trebuie să le fabricam în România.
Leon este cea mai bună veste a anului 2025, un an despre care se spune că va avea puţine veşti bune. De fapt există foarte multe veşti bune, dar nu auzim despre ele din cauza zgomotului asurzitor produs de formarea guvernului şi de pachetul fiscal.
Iată vestea bună, Sorin Grindeanu, Ilie Bolojan, Dominic Fritz şi Hunor Kelemen, joi 19 iunie e o zi mare, se lansează Leon.