Furnizorul de consultanţa IT şi servicii digitale SoftServe integreaza în propriile echipe agenţi AI care pot reduce timpul de dezvoltare cu pâna la 70%. Compania a creat peste 200 de soluţii AI pentru clienţi în ultimii doi ani
Autor: Alexandra CepareanuSoftServe, furnizor global de consultanţă IT şi servicii digitale, integrează în echipele sale agenţi AI, care pot reduce timpul de dezvoltare cu până la 70%, au transmis reprezentanţii companiei printr-un comunicat. În cei peste doi ani de activitate ai GenAI Lab, echipa SoftServe a creat peste 200 de soluţii bazate pe inteligenţă artificială pentru mai[...]
SoftServe, furnizor global de consultanţă IT şi servicii digitale, integrează în echipele sale agenţi AI, care pot reduce timpul de dezvoltare cu până la 70%, au transmis reprezentanţii companiei printr-un comunicat. În cei peste doi ani de activitate ai GenAI Lab, echipa SoftServe a creat peste 200 de soluţii bazate pe inteligenţă artificială pentru mai mult de o sută de clienţi.
„Suntem printre puţinii din lume care implementează deja automatizarea completă a dezvoltării prin agentic engineering în proiecte ale clienţilor — de la colectarea cerinţelor până la testare. Strategia noastră are trei direcţii: creăm soluţii GenAI pentru clienţi, folosim agenţi pentru a accelera propria dezvoltare şi integrăm AI în procesele corporative. Datorită parteneriatelor cu NVIDIA, AWS, Google Cloud şi Microsoft Azure, avem acces la cele mai noi tehnologii şi putem livra rezultate măsurabile acolo unde alţii sunt încă în faza de experimentare”, a spus Serge Haziiev, Advanced Technologies CTO în cadrul SoftServe.
Peste 150 de specialişti SoftServe lucrează în prezent la proiecte de implementare AI, formând echipe cross-funcţionale axate pe LLMs, agentic engineering şi dezvoltare asistată de AI. În ciuda cererii tot mai mari, piaţa se confruntă cu o lipsă acută de talente înalt calificate, în special în Data Science, au mai transmis reprezentanţii companiei. Conform unui raport al World Economic Forum, rolurile de specialişti AI vor fi printre cele cu cea mai mare rată de creştere până în 2030. În România, SoftServe are peste 100 de angajaţi.
„SoftServe a introdus deja un rol dedicat acestei noi ere — Intelligence Engineer. Acest specialist acţionează ca interfaţă între expertiza umană şi rezultatele generate de agenţi: orchestrează agenţii AI, validează performanţa acestora şi asigură integrarea corectă. Echipa GenAI Lab include deja 40 de astfel de profesionişti, iar compania intenţionează să dubleze acest număr în următorul an.”
Serviciile bazate pe AI au cel mai rapid ritm de creştere din companie, înregistrând un avans anual de 85%, au mai transmis reprezentanţii companiei.
Potrivit acestora, anul trecut, atenţia industriei s-a concentrat pe chatbots şi pe sistemele RAG (retrieval-augmented generation). „În prezent, aceasta s-a mutat către agentic AI şi avansează treptat spre Physical AI — sisteme capabile să perceapă şi să interacţioneze cu lumea reală.”
SoftServe implementează deja agenţii AI în cadrul proiectelor clienţilor. În funcţie de proiect, utilizarea acestora poate reduce timpul şi costurile de dezvoltare cu 30% până la 70%.
„Nu urmărim ca oamenii să folosească AI-ul doar ca pe un alt instrument sau o aplicaţie. În schimb, ne dorim o colaborare eficientă între dezvoltatori şi colegii lor virtuali — care să permită obţinerea unor rezultate fără precedent”, a adăugat Serge Haziiev.
Dezvoltatorii SoftServe au acces la o gamă largă de instrumente AI (ChatGPT Enterprise, Cursor, Midjourney şi altele), precum şi la agenţi interni. Portofoliul SoftServe include peste o duzină de agenţi AI proprii care automatizează planificarea proiectelor, analiza, testarea şi sarcinile de inginerie, arată sursa citată. Compania dezvoltă, de asemenea, propria Agentic Intelligence Open Platform menită să simplifice procesul de dezvoltare şi să permită o implementare mai eficientă a sistemelor AI.
„GenAI Lab creează agenţi care automatizează şi accelerează procesul de dezvoltare software, precum şi agenţi specializaţi pentru sarcini specifice. Printre aceştia se numără platforme pentru industria farma, asistenţi hiper-personalizaţi pentru cumpărături şi asistenţi pentru producţie. SoftServe implementează soluţiile sale în orice mediu — de la cloud la servere on-premises ale clienţilor — folosind tehnologiile NVIDIA, AWS, Google Cloud şi Microsoft Azure.”