JPMorgan deschide o noua era a evaluarilor corporatiste: Angajaţii îşi pot redacta rapoartele anuale cu ajutorul propriei inteligenţe artificiale dezvoltate în banca
Autor: Andrei SerbanescuGigantul financiar JPMorgan Chase face un pas îndrăzneţ spre automatizarea completă a proceselor interne: angajaţii băncii pot acum folosi propriul sistem de inteligenţă artificială al companiei pentru a redacta evaluările anuale de performanţă. Mişcarea confirmă extinderea rapidă a textelor generate de AI în mediul corporatist american, informează Financial Times. Potrivit unor surse apropiate instituţiei, angajaţii[...]
Gigantul financiar JPMorgan Chase face un pas îndrăzneţ spre automatizarea completă a proceselor interne: angajaţii băncii pot acum folosi propriul sistem de inteligenţă artificială al companiei pentru a redacta evaluările anuale de performanţă. Mişcarea confirmă extinderea rapidă a textelor generate de AI în mediul corporatist american, informează Financial Times.
Potrivit unor surse apropiate instituţiei, angajaţii pot introduce instrucţiuni şi repere în sistem, iar modelul lingvistic intern al băncii generează o primă versiune a evaluării, pe care utilizatorul o poate apoi edita şi personaliza. Pentru mulţi, este o scurtătură salvatoare în procesul laborios al redactării multiplelor recenzii cerute de companiile mari.
Noua iniţiativă scoate în evidenţă eficienţa pe care o aduce AI-ul, capabil să sintetizeze informaţii şi să genereze conţinut coerent într-un timp record. Totodată, ridică întrebări despre graniţa tot mai difuză dintre textul scris de om şi cel creat de o maşină.
Un raport recent al Boston Consulting Group a arătat că folosirea instrumentelor AI în redactarea evaluărilor de performanţă a redus timpul de lucru cu până la 40%.
JPMorgan le-a transmis angajaţilor că sistemul AI trebuie utilizat doar ca punct de plecare, responsabilitatea finală pentru conţinutul evaluării revenind exclusiv autorului uman. Compania a subliniat că instrumentul nu va fi folosit pentru decizii privind compensaţiile sau bonusurile.
Reprezentanţii JPMorgan au refuzat să comenteze oficial, însă surse interne confirmă că banca, cu peste 300.000 de angajaţi, a lansat deja LLM Suite, propria versiune de ChatGPT dezvoltată intern, menită să optimizeze comunicarea şi procesele de analiză în cadrul instituţiei.