Mona Neagoe, Pedersen & Partners: Daca în alte companii poţi recruta un CEO care vine dintr-un model de business similar, dar din alta industrie, în banking acest lucru nu se întâmpla, pentru ca nu se pot „arde” acei ani de experienţa specifica
Autor: Cristina BelluSpre deosebire de alte domenii, unde recrutarea unui CEO care vine dintr-un model de business similar, dar din altă industrie este o practică obişnuită, în banking acest lucru este extrem de dificil, pentru că experienţa specifică acumulată de-a lungul anilor în domeniul financiar nu poate fi rapid înlocuită, iar complexitatea şi reglementările stricte fac aproape[...]
Spre deosebire de alte domenii, unde recrutarea unui CEO care vine dintr-un model de business similar, dar din altă industrie este o practică obişnuită, în banking acest lucru este extrem de dificil, pentru că experienţa specifică acumulată de-a lungul anilor în domeniul financiar nu poate fi rapid înlocuită, iar complexitatea şi reglementările stricte fac aproape imposibilă transferarea leadership-ului din alte industrii, susţine Mona Neagoe, Partner în cadrul companiei de recrutare de top management şi consultanţă în leadership Pedersen & Partners.
“Dacă ne uităm la CEO din ănci, ei ajung acolo printr-un traseu de dezvoltare intern. Durata medie petrecută, nu doar în România, ci la nivel global, în interiorul unei organizaţii până la a deveni CEO, este de 14 ani. Cu atât mai mare este miza în ceea ce priveşte recrutarea iniţială”, a spus Mona Neagoe în cadrul conferinţei ZF Bankers Summit 2025. Ziua 2.
Ce a mai declaratMona Neagoe:
♦Dacă în alte companii poţi recruta un CEO care vine dintr-un model de business similar, dar din altă industrie, şi care îţi aduce expertiza necesară pentru obiectivele tale strategice, în banking acest lucru nu prea se întâmplă.
♦Chiar dacă există recrutări între bănci, nu prea există ‘importuri’ – adică recrutări din afara sectorului bancar – pentru că nu se pot ‘arde’ acei ani de experienţă specifică. Dar şi între bănci, recrutările sunt mai rare, mai puţin frecvente decât accesul la poziţia de CEO din interiorul băncii.
♦Banca a devenit o organizaţie de tehnologie şi, atunci, în ciuda cadrului reglementat – care e foarte necesar şi trebuie să existe – e extrem de mult spaţiu pentru creativitate. Iar asta este atractiv pentru tineri acum. Cât de bine reuşesc băncile comerciale, şi chiar şi banca centrală, să comunice acest lucru către tineri poate fi o altă discuţie, dar din punctul meu de vedere, în ceea ce priveşte cât de ofertant este mediul bancar pentru tânăra generaţie, mie mi se pare maxim de ofertant.
♦Diferenţele între a lucra în anumite zone – într-un marketplace, de exemplu, şi o bancă ce îşi pune problema, în multe cazuri, să devină banking-as-a-marketplace, nu sunt foarte mari. Sunt multe zone din bancă în care provocările din punct de vedere tehnologic sunt cel puţin egale cu cele din companiile care, în mod tradiţional, erau provocate de tehnologie până acum doi ani.