2 noiembrie 2025 - Primar

Opinie Dragoş Damian, Terapia Cluj: Sorin Grindeanu, Ilie Bolojan, Dominic Fritz şi Hunor Kelemen, iata ce va propun pentru luna noiembrie. Domnilor, hai sa rupem ritmul, hai sa îngropam toate scandalurile, hai sa vorbim românilor despre Salam Sasesc, Caşcaval de Rucar şi Brânza de Baişoara

Autor: Dragos Damian

Ziua şi scandalul, nici nu mai ştii care scandal este adevărat sau este fabricat din lipsa de subiect de distragere sau captare a atenţiei opiniei publice.

Ziua şi scandalul, nici nu mai ştii care scandal este adevărat sau este fabricat din lipsa de subiect de distragere sau captare a atenţiei opiniei publice. Scandal pe toate deficitele din lume care s-au adunat la noi în ţară, scandal pe alegerile la Primăria Bucureştiului, scandal pe inflaţie că de ce e cea mai mare din Uniunea Europeană, scandal pe retragerea americanilor din România, cauzată sau nu de sentimente antitrumpiste exprimate de unii sau de alţii, scandal pe preţul energiei de la noi, nimeni nu a înţeles nici acum dacă este cea mai mare de pe continent, scandal pe înghesuiala de la Catedrala Neamului, scandal pe reforma angajaţilor din sistemul bugetar, scandal pe ciclonul Barbara, scandal pe ajutorul dat sau nu Ucrainei, scandal pe cine ştie ce grozăvie s-a mai întâmplat în sistemul de educaţie sau în sistemul de sănătate, scandal pe salariul minim pe economie, scandal pe cine este vinovat de creşterile incredibile de preţuri şi cum de nu le-a văzut nimeni venind, etc.

Scandal după scandal pe subiecte care nici nu există de fapt, însă, când anunţi ”Breaking News!!!”, creşte tensiunea şi ratingul şi audienţa – se cheamă ”spike” – şi creşte exponenţial costul pe secunda de publicitate pe care trebuie s-o plătească advertiser-ul.

Zece secunde de publicitate într-un ”Breaking News!!!” al unui scandal pot costa şi 10.000 de Euro.

Dar scandalurile adevărate nu fac, sau nu mai fac, audienţă şi rating. Scandalul adevărat este că absolvenţii de facultate, care ies din facultate fără să ştie nimic despre lumea reală – nu este vina lor, vă rog să consemnaţi asta, ca să nu mă mai înjure blogerii – visează la salarii entry level de 10.000 de lei, când salariul minim orar din 2025 este cât un cappuccino pe care îl beau dimineaţa. Şi salariul minim orar îl iau peste un milion de români, 20% din cei care muncesc. O oră de munca în construcţii, o oră în fabrică, o oră pe ogoare, sunt echivalentul unui cappuccino cumpărat de la colţ.

Apropo, au câştigat G-urile şi Q-urile şi M-urile şi X-urile, nu creşte salariul minim pe economie, rămâne îngheţat, în ciuda unei inflaţii de 10% în 2025 şi de 5-6%, probabil mai mari, în 2026.

Dar toate astea nu contează, ce contează este că şefii coaliţiei de guvernare, Sorin Grindeanu, Ilie Bolojan, Dominic Fritz şi Hunor Kelemen, au puterea să oprească tot festivalul de scandaluri, dând veşti bune.

În iulie, cea mai bună veste era lansarea automotorului Leon, un produs ingineresc românesc. În octombrie, cea mai bună veste a fost listarea la bursa a producătorul celebrului Salam Săsesc.

Poate că în ianuarie 2026, dacă vorbesc politicienii destul despre el, caşcavalul de Rucăr iese pe pieţele internaţionale şi se bate de la egal la egal cu brânzeturile europene, care au în spate decenii de lobby de la politicienii de acolo.

Iar în iulie 2026, cine ştie, poate producătorul brânzei de Băişoara se listează şi el la bursa şi începe o aventură internaţională.

Sorin Grindeanu, Ilie Bolojan, Dominic Fritz şi Hunor Kelemen, cereţi membrilor de partid ca în noiembrie să schimbe ritmul, să îngroape toate scandalurile şi să vorbească românilor despre Salam Săsesc, Caşcaval de Rucăr şi Brânză de Băişoara. Şi tot aşa, despre alte mărci româneşti.

Avem nevoie de o economie puternică care poate veni doar din industrializare şi internaţionalizare.

CITEȘTE ȘI / PE ACEEAȘI TEMĂ