Companiile româneşti care au depăşit etapa de consolidare pe piaţa locală intră într-o nouă fază de maturitate, în care extinderea internaţională nu mai este o aspiraţie îndepărtată, ci un obiectiv strategic concret, susţin Laura Ioana Sardescu, co-fondatoare, Neakaisa, şi Paul Moldovan, fondator, Parapet. „Speranţa pentru viitor porneşte de la companiile care sunt deja aici şi[...]
Companiile româneşti care au depăşit etapa de consolidare pe piaţa locală intră într-o nouă fază de maturitate, în care extinderea internaţională nu mai este o aspiraţie îndepărtată, ci un obiectiv strategic concret, susţin Laura Ioana Sardescu, co-fondatoare, Neakaisa, şi Paul Moldovan, fondator, Parapet.
„Speranţa pentru viitor porneşte de la companiile care sunt deja aici şi care au o energie puternică de extindere, de creştere şi de încredere în viitor. Şi nu vorbim doar despre companiile româneşti, ci şi despre ambasadele care au fost prezente şi care au vorbit despre modul în care România poate deveni o forţă internaţională în retail, în tehnologie, în inteligenţă artificială. Cred că viitorul le este rezervat celor care cred că pot ajunge pe lună şi sunt dispuşi să se îmbarce pe navă”, a spus Laura Ioana Sardescu într-un interviu la lansarea celei de-a doua ediţii a programului MoonShotX.
Neakaisa este un magazin online specializat în comercializarea de obiecte sanitare.
Programul MoonShotX este o iniţiativă a Raiffeisen Bank România, în parteneriat cu InnovX, şi se adresează companiilor româneşti cu cifre de afaceri cuprinse între 5 şi 50 de milioane de euro, care şi-au validat modelul de business pe piaţa locală şi se află în etapa de pregătire pentru extinderea internaţională.
Paul Moldovan, fondatorul Parapet, companie antreprenorială de EPC (Inginerie, Achiziţii şi Construcţie) în sectorul regenerabil, pune accent pe capitalul uman şi pe coeziunea comunităţii create în jurul programului MoonShotX.
„Îmi dă speranţă pentru viitor entuziasmul echipei, al participanţilor la eveniment şi al echipei MoonShotX”, a spus el în cadrul aceluiaşi eveniment.
A doua ediţie a programului MoonShotX a fost lansată în luna octombrie şi se va derula pe parcursul a opt luni, incluzând vizite şi sesiuni de învăţare pe pieţe-cheie precum Statele Unite, Austria, Regatul Unit şi Japonia. Programul MoonShotX din 2025-2026 include un bootcamp de o săptămână, sesiuni one on one de diagnoză personalizată şi acces la evenimente dedicate de scalare, toate adaptate pentru a răspunde nevoilor specifice de scalare ale companiilor implicate în proiect.