17 iunie 2025 - Primar

Start la vacanţe cu trenul. Bucureşti-Constanţa, ruta concediilor la mare, una dintre cele mai solicitate linii feroviare, adjudecata de cinci jucatori. CFR Calatori, concurata de patru transportatori privaţi! Ruta feroviara Bucureşti-Constanţa este singura care a fost modernizata cu un miliard de euro şi pe care trenurile pot atinge 160 de kilometri pe ora

Autor: Mirabela Tiron

Transportatorii feroviari privaţi şi-au adjudecat mai mult de un sfert din ruta feroviară Bucureşti-Constanţa, una dintre cele mai tranzitate din ţară, astfel că Softrans, Regio Călători din Braşov, Transferoviar şi Astra Trans Carpatic, ce concurează compania CFR Călători, subvenţionată de stat, operează şase curse din cele 21 în total programate zilnic săptă­mâna aceasta.

32 de curse suplimentare au fost adăugate doar de CFR Călători din Gara de Nord spre Constanţa. În total s-a ajuns la 54 de curse directe operate de compania de stat dus-întors.

Transportatorii feroviari privaţi şi-au adjudecat mai mult de un sfert din ruta feroviară Bucureşti-Constanţa, una dintre cele mai tranzitate din ţară, astfel că Softrans, Regio Călători din Braşov, Transferoviar şi Astra Trans Carpatic, ce concurează compania CFR Călători, subvenţionată de stat, operează şase curse din cele 21 în total programate zilnic săptă­mâna aceasta. Ruta feroviarăBucureşti-Constanţa este singura care a fost modernizată cu un miliard de euro şi a devenit linia pe care trenurile pot atinge 160 de kilometri pe oră. Toţi cei patru privaţi au raportat anul tre­cut afaceri în creştere şi au înregistrat profit net.

„Pe ruta concediilor la mare acum avem un tren zilnic, iar de la 1 iulie introducem al doilea tren dus-întors până în septembrie. Anul trecut am avut 32.683 de pasageri pe Bucureşti-Constanţa“, au transmis către ZF oficialii Softrans, parte din grupul Softronic din Craiova. În 2014, Softronic a construit primul tren electric (Hyperion), fabricat în România, finanţat de Garanti Bank, cu 4,3 milioane de euro, iar în 2015 firma a livrat al doilea tren electric de acest tip. În 2019 a introdus în circulaţie al treilea tren Hyperion, dotat cu aer condiţionat şi chiar internet. Trenurile acoperă rutele Craiova-Bucureşti-Constanţa, dar şi Craiova-Bucureşti-Braşov.

Citește continuarea pe zfcorporate.ro