Urmeaza conferinţa regionala iBanFirst/ZF, miercuri 28 mai. Cum pot companiile din Europa Centrala şi de Est sa se extinda internaţional?
Autor: Mircea NicaCompaniile antreprenoriale din România par să fie mai reticente privind extinderea pe pieţele externe decât companiile din Ungaria, Polonia, chiar şi Bulgaria şi Grecia. De ce sunt românii atât de reticenţi când vine vorba de a ieşi dincolo de piaţa locală?
Companiile antreprenoriale din România par să fie mai reticente privind extinderea pe pieţele externe decât companiile din Ungaria, Polonia, chiar şi Bulgaria şi Grecia. De ce sunt românii atât de reticenţi când vine vorba de a ieşi dincolo de piaţa locală?
Johan Gabriels, director regional, iBanFirst a explicat că principalul motiv de reticenţă vine din ceea ce nu cunoşti. „Ce nu cunoşti te sperie. Cred că de aici vine totul. Şi tocmai de aceea vrem să arătăm exemple de oameni care au făcut deja pasul. Următorul pas este să le spunem: «Poate nu te duci direct în UK sau în SUA sau alte pieţe mari, dar încearcă mai întâi în ţările vecine». Încearcă să exporţi în Bulgaria, Grecia, Ungaria, Polonia. Ştiu că Polonia este deja cu vreo cinci ani înainte, sunt mai deschişi la investiţii, dar exact aceasta este ideea şi este o chestiune de educaţie, şi acesta este motivul pentru care organizăm acest summit“, a spus recent Johan Gabriels în cadrul unui ZF Live.

Conferinţa regională iBanFirst/ZF, care va avea loc mâine, 28 mai, reuneşte lideri de afaceri, factori de decizie şi inovatori pentru a explora strategii de intrare pe pieţele regionale, potenţialul regiunii ca hub de afaceri şi soluţii globale de tranzacţionare valutară. Evenimentul încurajează colaborarea între est şi vest, abordând subiecte legate de creşterea afacerilor prin prezentări, discuţii în panel şi oportunităţi de networking, facilitând parteneriate valoroase la nivel regional.