Virgil Şoncutean, CEO, Allianz-Ţiriac Asigurari: Asigurari de viaţa au ajuns cea mai importanta linie de business facultativa din portofoliu, depaşind Casco. Iar alaturi de asigurari de sanatate, au ajuns la 630 mil. lei şi credem ca pot ajunge la un 1 miliard de lei în urmatorii ani
Autor: Alexandra CepareanuDupă un 2024 aniversar, Allianz-Ţiriac marchează o schimbare în structura portofoliului, astfel că asigurările de viaţă devin cea mai importantă linie de business facultativă, depăşind Casco. CEO-ul companiei, Virgil Şoncutean, a spus că direcţia e clară şi susţinută de potenţialul pieţei. „Am avut un 2024 aniversar. Am sărbătorit 30 de ani de prezenţă în piaţa[...]
După un 2024 aniversar, Allianz-Ţiriac marchează o schimbare în structura portofoliului, astfel că asigurările de viaţă devin cea mai importantă linie de business facultativă, depăşind Casco. CEO-ul companiei, Virgil Şoncutean, a spus că direcţia e clară şi susţinută de potenţialul pieţei.
„Am avut un 2024 aniversar. Am sărbătorit 30 de ani de prezenţă în piaţa din România şi a fost un un an în care am marcat şi o performanţă istorică. Asigurări de viaţă au ajuns cea mai importantă linie de business facultativă din portofoliu, chiar depăşind Casco. Iar alături de asigurări de sănătate, care fac oarecum parte din aceeaşi familie, am reuşit performanţa de a atinge 630 de milioane de lei şi credem că e o o direcţie care poate să aducă în portofoliul nostru 1 miliard de lei în următorii câţiva ani”, a spus Virgil Şoncutean în cadrul conferinţei ZF Insurance – ZF Bankers Summit 2025. Ziua 3.
Alte declaraţii
A fost o alegere conştientă din partea echipei de management de a ne dedica asigurărilor de viaţă. Noi ne uităm şi la mixul de portofoliu din pieţele mature şi vedem că ponderea sigură de viaţă şi sănătate egalează ponderea asigurările de proprietate, răspunderi şi auto şi credem că e un mix sănătos spre care vrem să ne îndreptăm. Şi într-un context de piaţă în care nu mulţi jucători s-au dedicat asigurărilor de viaţă, este o performanţă remarcabilă pe care am înregistrat-o cu dublarea cotei de piaţă în ultimii ani. nu e un merit pe care ni-l asumăm în întregime pentru că a fost un context de piaţă în care n-au fost foarte mulţi jucători preocupaţi de acest subiect, ceea ce se schimbă, adică vedem din ce în ce mai multe discursuri publice ale jucătorilor care declară o atenţie pe asigurările de viaţă şi ne aşteptăm concurenţa să se intensifice, ceea ce ne bucură pentru că este benefic. Dar a fost un şi un context favorabil de piaţă şi rezultatul unor proiecte interne care s-au concretizat într-un într-o dinamică peste aşteptările noastre.
Venim după o perioadă de foarte mulţi ani de acumulare şi România a fost abundentă în instrumente de acumulare, că au fost instrumentele din zona bancară, că au fost imobiliarele, că au fost forme de asigurări cu acumulare de capital sau cu componentă investiţională. Însă e un moment pe care noi îl simţim în piaţă că e timpul să venim şi cu alternative de decumulare, formule care adresează longevitatea, care e un risc pe care îl vedem şi în România alături de tot spaţiul european de altfel, şi credem că această perioadă lungă de acumulare a creat şi o curbă de învăţare şi de reaşezare a priorităţilor şi vedem o deschidere mai mare din partea clienţilor şi non-clienţilor în a vorbi despre ce înseamnă utilitatea unei asigurări de viaţă şi sănătate. Asta crează un context favorabil alături de disponibilitatea financiară pentru a paria pe această piaţă de piaţă de sănătate.
produsele fac diferenţa, nu instrumentele, pentru că acestea se pot crea în câteva luni. Dar mentalitatea, partea de formare profesională, pofta şi dragul de asigurări de viaţă se cultivă în timp şi e un proces în care noi am activat toate pârghiile. Nu putem spune că un vânzător de asigurări de locuinţe preponderent a devenit un vânzător de asigurări de viaţă, dar contribuie în acest moment. Avem şi o reţea specializată de asigurări de viaţă. E cea mai mică reţea de distribuţie pe care o avem în peisajul nostru de distribuţie, dar este cea mai productivă. Sunt doar 300 de consultanţi financiari, dar vând asigurări de viaţă cât 2.000 de agenţi generalişti care vând prepondere non-viaţă, dar care au început treptat şi gradual se vândă din ce în ce mai mult şi asigurări de viaţă. Şi în zona de brokeri, care sunt partenerii noştri naturali de-a lungul timpului, vedem o preocupare în zona de stil de viaţă şi prin partea de training şi activitate şi parteneriate de bancassurance, care încep să contribuie important în portofoliul nostru şi e în creştere. Este cea mai cea mai efervescentă dinamică de creştere, dar baza încă nu este una consolidată.
Vânzarea de asigurare de viaţă necesită aproape alte abilităţi de vânzare decât vânzarea de locuinţe. Pentru că dacă noi ne întâlnim prima dată astăzi şi te întreb dacă ai o casă din cărămidă sau din beton, sau brandul maşinii pe care o conduci, nu ai o ezitare să-mi spui. Dar dacă te întreb despre istoricul medical, despre copii, despre planul de viitor, e mai personală discuţia şi nu eşti pregătit să o ai cu cineva în care n-ai suficientă încredere. De asta vânzarea de asigură de viaţă e un proces mai lent, care necesită şi mai multă răbdare şi alte tipuri de abilităţi. Şi e normal ca cineva care nu are experienţă s-o construiască lent şi de asta trebuie să avem răbdare. E un capital important de investit într-un astfel de demers. Partea de răbdare, dar vedem o deschidere în creştere din partea tuturor partenerilor de distribuţie pe acest subiect.
Suntem într-o piaţă în care două treimi din ţara asta, în medie, e neasigurată, pentru că cu excepţia RCA, celelalte forme de asigurare au rată de cuprindere undeva până în 30%. Asta înseamnă că potenţialul asigurabil este mai mare decât ce este asigurat deja şi de asta cred că e loc şi pentru concurenţă mai mare. E loc şi pentru mai mulţi jucători, şi cu capital şi determinant să construiască pe termen lung în piaţa asta. Dar noi suntem un jucător care întotdeauna construim pe termen lung şi cu răbdare, nu ne hazardăm şi nu vrem să creştem cu orice preţ sau să sacrificăm din politica pe care o avem de subscriere în fiecare an. Şi atunci există potenţial în fiecare linie de business, dar nu suntem pregătiţi să-l captăm cu orice preţ.
Ce ne oferă satisfacţie e creşterea portofoliului de clienţi – acum avem 1,7 mil. de clienţi, acum 10 ani aveam aproape 400.000 de clienţi. Pentru orice organizaţie obiectivul principal e creşterea portofoliului de clienţi. Atâta timp cât baza de clienţi este în creştere, înseamnă că ceea ce face facem bine
Noi numim client fiecare persoane la care putem asocia o primă şi avem datele de contact. Persoane asigurate sunt mai multe de 1,7 milioane.
În portofoliul nostru e o pondere semnificativ mai mare a asigurărilor individuale de viaţă.
Există o îngrijorare în ceea ce priveşte contextul geopolitic şi mai ales că industria asigurărilor e o industrie unde efectele din economia reală se văd cu întârziere de şase-12 luni. Şi atunci orice eventuală convulsie sau risc de rating, de scădere a ratingului de ţară, spre exemplu, sunt lucruri care creează o sursă de îngrijorare şi, fiind şi într-o companie cu capital majoritar german, e o preocupare pentru zona de scenarii, deşi rămânem cea mai românească multinaţională din România şi ne mândrim cu asta.
Eu cred că există nişte măsuri care trebuiesc luate pentru a echilibra deficitul bugetar dar avem o şansă reală să evităm recesiunea, chiar dacă ritmul de creştere poate să încetinească pe termen scurt. Cred că asiguratorii au un rol decisiv în această construcţie.