ZF Private Health. Daniela Ionescu, medic primar ORL, a dezvoltat o reţea de clinici de specialitate şi estimeaza afaceri de 4 mil. euro
Autor: Mirabela TironÎn plină pandemie, când multe cabinete medicale private îşi închideau porţile, Daniela Ionescu, medic primar ORL, a mutat consultaţiile în online şi ulterior, după ce avea deja pacienţi din mai multe oraşe, a pus bazele unei reţele de clinici specializate în afecţiuni respiratorii. În prezent, reţeaua „Dr. Daniela Ionescu“ numără trei clinici ORL şi o a patra în curs de deschidere iar reţeaua a depăşit o cifră de afaceri de 2 milioane de euro anul trecut.
♦De la consultaţii online în pandemie a ajuns la trei clinici, iar în toamnă o deschide pe a patra.
În plină pandemie, când multe cabinete medicale private îşi închideau porţile, Daniela Ionescu, medic primar ORL, a mutat consultaţiile în online şi ulterior, după ce avea deja pacienţi din mai multe oraşe, a pus bazele unei reţele de clinici specializate în afecţiuni respiratorii. În prezent, reţeaua „Dr. Daniela Ionescu“ numără trei clinici ORL şi o a patra în curs de deschidere iar reţeaua a depăşit o cifră de afaceri de 2 milioane de euro anul trecut.
„Povestea a început în pandemie, când m-am trezit că nu mai am unde să lucrez. Aşa am început cu telemedicina şi consultaţii la domiciliu. Apoi am deschis primul cabinet în centrul Bucureştiului în 2022“, a spus pentru ZF medicul primar ORL Daniela Ionescu. După deschiderea primei clinici a urmat extinderea reţelei cu două noi unităţi în 2024, în Braşov şi Constanţa. Mai mult, în toamna acestui an urmează lansarea celei mai mari clinici din reţea – Clinica Suvenir, situată în centrul Bucureştiului.
„Clinica Suvenir este un proiect complex, unde vom integra şi alte specialităţi: alergologie, pneumologie, medicină internă, cardiologie, somnologie şi pediatrie“. Investiţia în această locaţie se ridică la aproximativ 1,5 milioane euro, din care 1 milion doar pentru achiziţia clădirii. Medicul a mai subliniat că dezvoltarea reţelei a fost susţinută atât din surse proprii, cât şi prin finanţări bancare. Strategia de reinvestire a profiturilor a permis o creştere constantă, potrivit ei.
„Am lucrat cu bănci, dar în mare parte ne-am bazat pe reinvestirea profitului. Împrumuturile nu au fost mari. Totul a fost construit organic, clinică cu clinică“.
Medicul a mai subliniat că a reuşit să ajungă la pacienţi prin explicaţii clare, sute de materiale informative, live-uri şi prezenţa constantă în mediul online. „Cred că această legătură emoţională a fost esenţială în creşterea noastră“.
În prezent, reţeaua lucrează cu aproximativ 18 medici în Bucureşti, Braşov şi Constanţa şi intenţionează să deschidă centre regionale pentru respiraţie în oraşe mari precum Timişoara şi Craiova. Totodată, recent a fost încheiat şi un parteneriat cu Casa de Asigurări, cu peste 600 de pacienţi înscrişi pe listele de aşteptare pentru consultaţii gratuite.
„Pacienţii ne scriau constant: ‘Când veniţi la Iaşi? La Craiova?’. Aşa a apărut ideea parteneriatelor regionale şi a pop-up clinicilor în ţară“, explică dr. Ionescu.
Pentru anul acesta medicul îşi propune consolidarea proceselor interne, extinderea echipei şi lansarea oficială a Clinicii Suvenir. Cifra de afaceri estimată este de 3,5 – 4 milioane de euro pentru acest an.
„Ne propunem să facem din această reţea un centru de excelenţă naţional pentru respiraţie“.
Reţeaua de clinici a dezvoltat şi o aplicaţie mobilă de diagnostic preliminar ORL, disponibilă pe Android şi, curând, şi pe iOS. Aceasta răspunde rapid pacienţilor care au nevoie de asistenţă în afara ţării sau în afara programului de consultaţii.
„Aplicaţia răspunde întrebărilor simple şi urgente ale pacienţilor: ‘mă doare urechea, ce fac?’. Este un ghid digital care previne agravarea problemelor“. În paralel, echipa lucrează la implementarea inteligenţei artificiale pentru automatizarea proceselor de la recepţie, vânzări şi suport post-consultaţie.