27 noiembrie 2025 - Legislatie

Platforma Regista: Am lansat un modul de semnatura electronica pentru instituţiile publice, integrat cu sistemele STS

Autor: Ioana Nita

Regista, platformă de digitalizare utilizată în prezent de peste 1.200 de instituţii publice din România, a lansat un nou modul, denumit eSemnătură, care permite funcţionarilor să semneze documente electronic direct în aplicaţie. Noua funcţionalitate vizează eliminarea fluxurilor birocratice bazate pe hârtie, permiţând gestionarea documentelor de la înregistrare până la arhivare fără a fi necesară imprimarea sau scanarea acestora.

Regista, platformă de digitalizare utilizată în prezent de peste 1.200 de instituţii publice din România, a lansat un nou modul, denumit eSemnătură, care permite funcţionarilor să semneze documente electronic direct în aplicaţie. Noua funcţionalitate vizează eliminarea fluxurilor birocratice bazate pe hârtie, permiţând gestionarea documentelor de la înregistrare până la arhivare fără a fi necesară imprimarea sau scanarea acestora.

„Semnătura este un pas esenţial în misiunea noastră de a sprijini administraţia publică în tranziţia către procese complet digitale. Am creat o soluţie sigură, conformă legal şi uşor de folosit, care integrează toate tipurile de semnătură necesare în activitatea instituţiilor“, a declarat Edward Creţescu, CEO, Regista.

Modulul a fost dezvoltat în conformitate cu Legea 214/2024 şi normele europene eIDAS şi integrează toate tipurile de semnături electronice utilizate în administraţie: semnătura simplă, cea calificată cu token USB şi cea calificată în cloud. Un aspect important pentru instituţiile publice este faptul că soluţia este compatibilă cu semnăturile calificate oferite gratuit funcţionarilor de către Serviciul de Telecomunicaţii Speciale (STS), dar şi cu cele furnizate de operatorii privaţi de pe piaţă, precum CertSign, DigiSign sau TransSped.

Citește continuarea pe zfcorporate.ro